To nieprawda, że w czasie deszczu dzieci się nudzą! Może inne dzieci tak, ale nie my, uczniowie 3a i 3b SP 75 w Poznaniu! Mimo deszczowej aury, 2 października wybraliśmy się na wycieczkę na Dziewiczą Górę w pobliżu Czerwonaka. Nasza wędrówka prowadziła wzdłuż leśnego szlaku edukacyjnego. Nim wspięliśmy się na szczyt, musieliśmy wykonać różne, przyrodnicze zadania. Na szczycie Dziewiczy Góry znajduję się wieża przeciwpożarowa. Opłaca się pokonać 158 stopni, bo widok z niej, mimo zacinającego deszczu, był wspaniały! Przy okazji poznaliśmy legendę o Annie i niedźwiedziu, rozpoznawaliśmy oznaczenia szlaków oraz obserwowaliśmy najmniejszych mieszkańców lasu. Po zejściu na dół, urządziliśmy przerwę na jedzenie. Zanim zabraliśmy się za nie, posprzątaliśmy odrobinę las wokół. Na koniec obejrzeliśmy wystawę fotografii przyrodniczej w bazie turystycznej u podnóża góry. Dobrze, że większość z nas miała ze sobą kalosze. Inaczej nie moglibyśmy na koniec odrobinę pochlapać się w kałużach! Naszym zdaniem Dziewicza Góra to miejsce niezwykłe! Dlatego Was też tam zapraszamy, na przykład…na grzyby!